Editor's choice
Ήρθε η στιγμή να αποκτήσετε το κερί που θα χαρίσει την τέλεια ατμόσφαιρα στο σπίτι σας -6 για να επιλέξετε!
Tips & Trends
Τα looks του Σαββατοκύριακου: Ιδέες που θα αποσπάσουν τα πιο κολακευτικά σχόλια!
Editor's choice
H Reese Witherspoon θυμήθηκε το 90’s beauty trend που θέλουμε όλες να ξεχάσουμε!
Tips & Trends
The Blazer Season: Πώς θα φορέσεις το αγαπημένο σου blazer με τζιν
Τι είναι η γλουτένη
Είναι ένα πρωτεϊνούχο συστατικό που βρίσκεται στο σιτάρι, τη σίκαλη, το κριθάρι, και είναι υπεύθυνο για την ελαστικότητα της ζύμης. Πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι τα περισότερα ψωμιά, ζυμαρικά, πίτσες, μπισκότα, δημητριακά, κέικ περιέχουν γλουτένη. Μπορεί να εκπλαγείς όμως μόλις μάθεις ότι η γλουτένη χρησιμοποιείται επίσης ως πυκνωτικό μέσο σε σούπες, γλυκά, επεξεργασμένα κρέατα και θαλασσινά, μαρινάδες, σάλτσες, σάλτσα σόγιας, τσάι, φυτικά συμπληρώματα και φάρμακα. 
Οι επιδράσεις μιας διατροφής χωρίς γλουτένη
Οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουν αποκλείσει την γλουτένη από την διατροφή τους αισθάνονται καλύτερα και πιθανότατα να χάνουν βάρος αφού τρώνε πιο υγιεινά. «Πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα φορτώνονται με πρόσθετα και συντηρητικά» σχολιάζει ο Eric Esrailian, MD, MPH, επικεφαλής αντιπρόεδρος της του τμήματος παθήσεων του πεπτικού συστήματος και βοηθός καθηγητής της Ιατρικής στο David Geffen της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια. Ωστόσο, δεν υπάρχουν αποδεδειγμένα οφέλη για όσους δεν παρουσιάζουν δυσανεξία, αλλά ακολουθούν μία διατροφή χωρίς γλουτένη. Στην πραγματικότητα, πολλοί ειδικοί υγείας πιστεύουν ότι μια δίαιτα χωρίς γλουτένη θα μπορούσε να είναι ελλιπής σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες, τις οποίες βρίσκεις σε δημητριακά ολικής αλέσεως που περιέχουν γλουτένη. «Επιπλέον, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη μπορεί να είναι πιο πλούσια σε υδατάνθρακες, λίπη και νάτριο» τονίζει η Sonia Kupfer, MD, επίκουρη καθηγήτρια γαστρεντερολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστήμιου του Σικάγου. Όλα τα θετικά αποτελέσματα από τη διατροφή χωρίς γλουτένη μπορεί να οφείλονται απλά στην προσεκτική διατροφή και όχι στην αποφυγή της. Με την εξάλειψη των μεταποιημένων τροφίμων και την αύξηση της πρόσληψη τροφίμων όπως φρούτα, λαχανικά, φασόλια και δημητριακά ολικής αλέσεως χωρίς γλουένη, θα νιώσεις πιο υγιείς και ελαφριά, ανεξαρτήτως από το αν ανέχεσαι ή όχι τη γλουτένη. 
Είναι πιο υγιεινά τα προϊόντα χωρίς γλουτένη;
Δεν σημαίνει ότι όλα τα προϊόντα που δεν περιέχουν γλουτένη είναι ωφέλιμα για τα την υγεία σου. Μερικές φορές οι κατασκευαστές προσθέτουν περισσότερα λίπη ή ζάχαρη προκειμένου να κάνουν πιο εύγευστα τα προϊόντα που δεν περιέχουν γλουτένη και μερικές φορές τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν περισσότερες θερμίδες. Αντί να συμπεριλάβεις στη διατροφή σου τα επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη, μπορείς να καταναλώνεις φυσικά τρόφιμα χωρίς γλουτένη, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως(quinoa), καστανό ρύζι, μαύρο σιτάρι, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μέταλλα, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά.
×