Μακιγιάζ
4+1 τρόποι να παραμείνει το φον ντε τεν στη θέση του ακόμη κι αν φοράτε μάσκα όλη ημέρα!
Tips & Trends
Η Gigi Hadid μας έδειξε το αγαπημένο της πανωφόρι για την Άνοιξη και το θέλουμε εδώ και τώρα!
Editor's choice
Αυτό τo beauty treatment της Chiara Ferragni δεν το περιμέναμε με τίποτα -Σας παρακαλούμε, μην το δοκιμάσετε!
Tips & Trends
AΥΤΑ είναι τα αξεσουάρ που μπαίνουν στο επίκεντρο της φετινής ανοιξιάτικης μόδας
Home / Fitness / Διατροφή / Διατροφή για χαμηλές θερμοκρασίες από τον Κωνσταντίνο Ξένο! Πώς θα προστατευτούμε από το κρύο

Διατροφή για χαμηλές θερμοκρασίες από τον Κωνσταντίνο Ξένο! Πώς θα προστατευτούμε από το κρύο

Τον χειμώνα οι θερμιδικές ανάγκες του οργανισμού είναι ελαφρώς αυξημένες καθώς ο μεταβολικός ρυθμός επιταχύνεται λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών. Συχνά παρατηρείται αύξηση στο σωματικό βάρος καθώς ενεργοποιείται η όρεξη ως φυσιολογικός μηχανισμός προστασίας του οργανισμού από την απώλεια λιπώδους ιστού. Οι τροφές που συνήθως  καταναλώνονται είναι πλούσιες σε λιπαρά και σάκχαρα.

Εμείς συναντήσαμε τον Κλινικό διαιτολόγο– διατροφολόγο M.Sc., Ph.D.cand., Κωνσταντίνο Ξένο και μας έλυσε όλες τις απορίες μας.

Είναι σωστό να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες το χειμώνα; Βασικές συμβουλές για ισορροπημένη διατροφή.

Μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να συμβάλλει στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και στη διατήρηση ενός επιθυμητού σωματικού βάρους. Ως προς αυτή λοιπόν την κατεύθυνση συνιστάται:

– Κατανάλωση τροφίμων που είναι πλούσια σε “σύνθετους” υδατάνθρακες όπως τα προϊόντα δημητριακών ολικής αλέσεως (π.χ. κριθαρένιο παξιμάδι, νιφάδες βρώμης, πλιγούρι, καστανό ρύζι, κλπ) και τα όσπρια. Τα συγκεκριμένα τρόφιμα εκτός από ενέργεια είναι πλούσια σε βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και ιχνοστοιχεία, απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού.

– Προσοχή στην ποιότητα των λιπαρών που καταναλώνονται. Τρόφιμα με «καλά» λιπαρά είναι οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο, το ταχίνι, οι ελιές κ.α.

– Κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, μανταρίνια) εμπεριέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμίνης C, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και θωρακίζει τον οργανισμό ενάντια στις εποχιακές λοιμώξεις. Κορυφαίο τρόφιμο είναι η σταφίδα που περιέχει πολύτιμα ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και φαινόλες ουσίες που της προσδίδουν αντιοξειδωτικές και αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Παράλληλα το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε κατεχίνες που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ποιος ο ρόλος του αλκοόλ και τι πρέπει να προσέξουμε;

Όσον αναφορά το αλκοόλ, καλό είναι να αποφεύγεται η υπερβολική κατανάλωση του με το άλλοθι ότι θα μας «ζεστάνει». Σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ ορίζεται σε 1-2 ποτά (1 ποτό = 330 ml μπύρας , 120 ml κρασιού ή 50 ml ουίσκι, βότκας ή άλλου ποτού με ανάλογη περιεκτικότητα σε αλκοόλ) ημερησίως ανάλογα το φύλο. Όπως τονίσαμε πολλοί θεωρούν το αλκοόλ ως το τέλειο ρόφημα για τον χειμώνα επειδή προσδίδει μια προσωρινή αίσθηση ζεστασιάς. Στην πραγματικότητα όμως το αλκοόλ αυξάνει τη ροή του αίματος προς το δέρμα με αποτέλεσμα να ελαττώνεται σημαντικά η εσωτερική θερμοκρασία και έτσι να αυξάνεται ο κίνδυνος υποθερμίας.

Το νερό συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κρύου;

Φυσικά και δεν πρέπει να ξεχνάμε το νερό που αποτελεί βασικό στοιχείο όλων των ιστών και αποτρέπει την αφυδάτωση, έναν παράγοντα που αυξάνει τον κίνδυνο υποθερμίας. Οι ανάγκες του οργανισμού είναι σημαντικές καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, ωστόσο το χειμώνα δεν πρέπει να αμελούμε την κατανάλωση του επειδή η δίψα μας δεν είναι τόσο έντονη, καθώς ακόμα και τότε συμβαίνουν επιπρόσθετες απώλειες νερού στον οργανισμό.

Μια ματιά ακόμα: Κάνεις δίαιτα; Αυτά είναι τα 7 καλύτερα και πιο γευστικά σνακ από τον Κωνσταντίνο Ξένο!

×