Tips & Trends
Multi bags: Η νέα τάση που υιοθέτησε η Chiara Ferragni και έχει γίνει viral
Editor's choice
Summer edition french manicure: Είναι το μεγαλύτερο trend και πρέπει να το αντιγράψετε asap!
Διατροφή
Αυτά είναι τα διατροφικά λάθη που κάνεις και δεν μπορείς να κοιμηθείς με τίποτα!
Editor's choice
Elle Macpherson, ετών 56: Δείτε τη selfie που ανέβασε χωρίς μακιγιάζ και μας άφησε με το στόμα ανοιχτό!
Home / Fitness / Διατροφή / Οι πράσινες ή οι μαύρες ελιές είναι οι καλύτερες ;

Οι πράσινες ή οι μαύρες ελιές είναι οι καλύτερες ;

Αν και η προσοχή είναι στραμμένη στο ελαιόλαδο, οι ελιές είναι στην πραγματικότητα ένα από τα πιο υγιεινά και τα πιο ευρέως καταναλώσιμα φαγητά παρόλο που η τεράστια διατροφική τους αξία δεν συμβαδίζει με το μέγεθός τους.

Οι ελιές συνήθως χαρακτηρίζονται σαν φαγητό υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος (το 80-85 % περίπου των θερμίδων της ελιάς προέρχεται από το λίπος) , με τη διαφορά όμως ότι το λίπος της περιέχει συστατικά μεγάλης διατροφικής αξίας για τον ανθρώπινο οργανισμό. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι όλα τα λίπη δεν είναι βλαβερά. Τα ωφέλιμα λίπη όπως αυτά της ελιάς βοηθούν στην καλή λειτουργία του οργανισμού, στην απορρόφηση των βιταμινών και στην παραγωγή ενέργειας. Το παράξενο όμως με την ελιά είναι ότι σχεδόν τα τρία τέταρτα του λίπους της παράγουν το ελαϊκό οξύ, ένα μονοακόρεστο λιπαρό οξύ το οποίο βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης. Επίσης, ενισχύει την λειτουργία της καρδιάς και προφυλάσσει από τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Οι ελιές επίσης περιέχουν: • Σίδηρο, που είναι απαραίτητος για το σώμα στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων • Φυτικές ίνες : που βοηθούν στην καλή χώνεψη • Βιταμίνη Ε, μία ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία

Οι πράσινες ή οι μαύρες ελιές είναι οι καλύτερες; Από διατροφικής άποψης, δεν υπάρχει σημαντική διαφορά ανάμεσα στις πράσινες ή στις μαύρες ελιές. Η κύρια διαφορά τους βρίσκεται στη γεύση, αφού οι πράσινες ελιές μαζεύονται πριν ωριμάσουν και μαυρίσουν με αποτέλεσμα και έχουν λίγο πιο πικρή γεύση. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από την επεξεργασία τους, μετά τη συγκομιδή από τα δέντρα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες ποικιλίες ελιάς που παραμένουν πράσινες ή μαύρες ανεξαρτήτως ωρίμανσης.

Πώς μπορείς να συμπεριλάβεις τις ελιές στην διατροφή σου; • Φτιάξε μία πάστα ελιάς που μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις σαν ντιπ, στο σάντουιτς ή συνοδεύοντας το κρέας. • Ψιλοκομμένες ελιές στην σάλτσα ντομάτας. • Πρόσθεσε ψιλοκομμένες ελιές στον τόνο ή στην αγαπημένη σου σαλάτα κοτόπουλο. • Μαριναρισμένες ελιές σε χοντρό αλάτι συνοδεύοντας τα όσπρια.

Πηγή: www.myfit.gr

Δες ακόμα: Κεράσια: Μην κρατάς μικρό καλάθι!

×