Editor's choice
Τα ωραιότερα black and white nail art σε περίπτωση που βαρεθήκατε τα neon των διακοπών σας
Ιδέες Διακόσμησης
Γαλλική διακόσμηση: Αυτοί είναι οι 8 κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε για να φέρετε το Παρίσι στο σπίτι σας!
Η Αργυρώ Μαγειρεύει
Αργυρώ Μπαρμπαρίγου: Καλοκαιρινό ριζότο!
Μαλλιά
Τα hairstyles που πρέπει να προβάρετε γιατί θα τα δείτε παντού τους επόμενους μήνες
Home / Σχέσεις-Σεξ / Τα κορεσμένα λίπη εχθρός του σπέρματος;

Τα κορεσμένα λίπη εχθρός του σπέρματος;

Η ικανότητα του άνδρα να τεκνοποιήσει έχει συσχετιστεί από τα πανάρχαια χρόνια με την αρρενωπότητά του, αλλά και με τον βαθμό που έλκει το γυναικείο φύλο. Μπορεί το μυαλό μας να μην πήγαινε στο ότι η διατροφή μπορεί να σχετίζεται με κάτι τέτοιο, αλλά οι ενδείξεις ότι μια λιπαρή δίαιτα παρεμποδίζει την παραγωγή σπέρματος, αυξάνονται με μεγάλη ταχύτητα.

Μεταξύ 2008 και 2010 οι ερευνητές του πανεπιστημιακού νοσοκομείου που προαναφέραμε συνέλεξαν πληροφορίες διατροφής και δείγματα σπέρματος από 701Δανούς, γύρω στα 20, στους οποίους και γίνονταν στρατιωτικές εξετάσεις. Οι υπεύθυνοι της μελέτης ανακάλυψαν πως όσοι από τους συμμετέχοντες κατανάλωναν περισσότερα κορεσμένα λίπη είχαν 38% μικρότερη συγκέντρωση σπέρματος σε σχέση με αυτούς που έτρωγαν λιγότερο. Αυτοί που προσλάμβαναν περισσότερα κορεσμένα λιπαρά είχαν 41% μικρότερο αριθμό σπερματοζωαρίων.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες με βάση την πρόσληψη θερμίδων από κορεσμένα λίπη και την ατομική παραγωγή σπέρματος. Τα ευρήματα, που δημοσιεύονται στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, έδειξαν ότι η συγκέντρωση του σπέρματος και ο αριθμός των σπερματοζωαρίων μειώθηκε όσο αυξανόταν η πρόσληψη λίπους. Οι άνδρες που πήραν πάνω από 11% των θερμίδων τους από κορεσμένα λίπη, είχαν συγκέντρωση σπέρματος 50 εκατομμύρια ανά χιλιοστόλιτρο σπέρματος, με τον αριθμό των σπερματοζωαρίων να φτάνει τα 163 εκατομμύρια. Ενώ αυτοί που είχαν πάρει το 15% των θερμίδων τους από κορεσμένα λίπη η συγκέντρωση ήταν 45 εκατομμύρια σπερματοζωάρια ανά χιλιοστόλιτρο σπέρματος και ο αριθμός των σπερματοζωαρίων 128 εκατομμύρια.

«Δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μια σχέση αιτίας-αποτελέσματος. Νομίζω ότι και άλλες μελέτες έχουν δείξει πως η κατανάλωση κορεσμένου λίπους έχει μια σύνδεση με κάποια  προβλήματα και τώρα φαίνεται πως μπορεί να επηρεάσει και  τον αριθμό των σπερματοζωαρίων», η λέει Tina Jensen επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης από το Τμήμα Ανάπτυξης και Αναπαραγωγής του Rigshospitalet.

Δεν είναι η μοναδική φορά όμως που γίνεται λόγος για τις αρνητικές επιπτώσεις της λιπαρής διατροφής στην ποιότητα του σπέρματος. Το 2011 βραζιλιάνοι επιστήμονες ανακάλυψαν πως η κατανάλωση περισσότερων δημητριακών ολικής αλέσεως σχετίζεται με αυξημένη συγκέντρωση και κινητικότητα σπερματοζωαρίων καθώς και μια μελέτη που υποστηρίζει πως η κατανάλωση φρούτων ευεργετεί την ευκινησία του σπέρματος.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως το κάπνισμα και η έλλειψη σωματικής άσκησης είναι ακόμα δύο βασικοί παράγοντες στον καθορισμό της ποσότητας και της ποιότητας του σπέρματος. Παρακινείστε λοιπόν τον σύντροφό σας να καπνίζει λιγότερο, να ασκείται περισσότερο και να κόψει τα πολλά λίπη, γιατί ακόμα και αν η επιστήμη δεν έχει αποφανθεί πλήρως για την επίδρασή τους στο σπέρμα, η υπερβολική κατανάλωση τους  σίγουρα έχει και άλλες δυσάρεστες συνέπειες, όπως καρδιακά προβλήματα, καρκίνος και άλλες παθήσεις.

Δες ακόμα: Μου αρέσει, με φλερτάρει, αλλά είναι με άλλη. Να προχωρήσω;

×